MOVE week

Csatlakozz a Move week-hez – 2020. május 25.

slider-4
slider-2
slider-1
previous arrow
next arrow

MOVE WEEK programtippek

Átadófogó

  1. 1.

    Négy házat jelölünk ki, ahova 1-1 babzsákot teszünk. Akit elkapsz, annak átadod a jelzőtrikót, és ő lesz a fogó. Egy fogóval kezdjük a játékot. Úgy tudtok házba kerülni, hogy a babzsákkal trükköztök, feldobjátok, aztán elkapjátok – egykézzel, két kézzel, különböző módon. Addig lehetsz a házban, amíg valaki le nem vált, vagy el nem ejtetted a babzsákot.

  2. 2.

    Mire kell figyelnetek futás közben?

  3. Kerüljük el az ütközéseket, használjuk ki a teljes területet.

  4. 3.

    Mit kell tennetek, ha házban vagytok?

  5. Figyeljük a menekülő társunkat, és ha bajban van, adjuk át a házat neki.

MOVE WEEK Programtippek

Ugróiskola

  1. 1.

    Egy akadálypályát építünk. Szökdelő és ugróiskola-feladatokat kell majd végrehajtanotok. Nincs szabály arra, hogy hogyan teljesítsd a pályát, csupán annyi a kitétel, hogy szökdelned kell, tehát nem futhatsz vagy sétálhatsz.

  2. Fontos, hogy ne csak egyféleképpen menjetek végig a pályán, hanem próbáljatok ki többféle módot, variációt is!

  3. 2.

    Milyen szökdelő, ugró feladatokat tudtok végrehajtani a koordinációs létrában?

  4. Egy lábon, páros lábon, előre, hátra.

MOVE WEEK Programtippek

Akadálypálya

  1. 1.

    Az első akadályon, ahol tudtok, bújjatok át, ahol lehet, sétáljatok végig a gerendán. A következő akadályokat szlalomfutással kell teljesítenetek. Majd a 3D létrában találjátok ki, milyen futó-ugró feladatot szeretnétek végrehajtani. A pálya végén pedig egyik helyről a másikra kell áttenni egy babzsákot. Amikor végig értetek a pályán, álljatok vissza az oszlopba! Akkor indulhat a következő tanuló, amikor az előtte lévő elért a szlalompályához.

  2. 2.

    Milyen feladatokat tudtok végrehajtani a koordinációs létrában?

  3. Futásokat, szökdeléseket, ugrásokat

MOVE WEEK Programtippek

Célba dobás

  1. 1.

    A területen karikákat teszünk le, és célfelületeket alakítunk ki. Mind a 4 karikába álljon be egy-egy tanuló! Ők lesznek a polipok, akik úgy próbálják majd elkapni az átfutó halakat, hogy nem jöhetnek ki a karikából. A többieknél legyen egy-egy labda. A kijelölt helyről bójánként egy ember induljon labdavezetéssel. Át kell haladnotok a polipmezőn, majd rádobni a labdát a dobófalra, a visszapattanó labdát elkapni, és a kijelölt vonaltól tetszőleges módon eltalálni a célfelületet. Az eldobott labdátokért menjetek el és oldalt, a kijelölt sávban labdavezetéssel hozzátok vissza! Jelzésre cserélni kell a polipokat. Mindenki lesz polip!

  2. 2.

    Hogyan tudtok úgy áthaladni a polipok között, hogy ne fogjanak meg benneteket?

  3. Cselezéssel, irányváltoztatással.

  4. 3.

    Hogyan érdemes eldobni a labdát, hogy célba találjatok?

  5. Egykézzel, talajról.

MOVE WEEK Programtippek

Célba rugás

  1. 1.

    A pálya közepén van egy téglalap alakú sáv. A pálya végén pedig célfelületek A sávba álljon be három tanuló. A többiek azindulást jelző bójáknál álljanak fel egy-egy labdával. A sávban az lesz a feladatotok, hogy próbáljátok megfogni, azaz megérinteni az áthaladó, labdát vezető társatokat. A bójáktól labdavezetéssel kell elindulnotok és átjutnotok a sávon lehetőség szerint úgy, hogy a fogók ne tudjanak megfogni benneteket. Amikor ez sikerült, passzoljátok rá a labdát a rúgófalra, és a visszapattanó labdát átvétellel vagy átvétel nélkül próbáljátok a kapuba rúgni! A labdátokkal a pálya oldalán labdavezetéssel gyertek vissza a kiindulási oldalra. Jelzésre sávfogókat kell cserélni.

  2. 2.

    Hogyan tudtok úgy áthaladni a sávon a fogók között, hogy ne fogjanak meg benneteket?

  3. Cselezéssel, irányváltoztatással.

  4. 3.

    Merre lendítitek a lábatokat a rúgásnál?

  5. A cél irányába.

MOVE WEEK Programtippek

Átadófogó labdás házzal

  1. 1.

    A területen négy házat jelölünk ki, ahova 2-2 db labdát teszünk. Van egy fogó, akit elkap, átadja neki a jelzőtrikót és onnantól ő lesz a fogó. Úgy tudtok házba kerülni, hogy a kézilabdával helyben labdavezetést végeztek, ha a focilabdát választjátok, akkor a két lábatok között pofozgassátok a labdát belsővel. Addig lehetsz a házban, amíg valaki le nem vált. Egy fogóval kezdjük a játékot.

  2. 2.

    Mire kell figyelnetek futás közben? Mit kell tennetek, ha házban vagytok?

  3. Kerüljük el az ütközéseket. Használjuk ki a teljes területet. Figyeljük a menekülő társunkat, és ha bajban van, adjuk át a házat neki.

MOVE WEEK Programtippek

Fittball röpi

  1. 1.

    A fitball-labdát fogjátok meg a mindannyian, akik a csoportban vagytok és próbáljátok meg a gumiszalag fölött úgy átdobni a túloldalra, hogy ott a másik csapat ne tudja elkapni azt! A védekező csapat helyezkedjen úgy, hogy együtt egyszerre tudják elkapni a fitball-labdát, majd ők következnek támadással! A fitball-labdát mindig csak együtt érinthetitek. A cél, hogy az ellenfél ne tudja elkapni a labdát, és az lepattanjon az ellenfél térfelén belül!

  2. 2.

    Hová kell dobnotok a labdát?

  3. Üres területre.

  4. 3.

    Hogyan kell helyezkednetek, amikor nincs nálatok a labda?

  5. A labda alá úgy, hogy együtt el tudjuk kapni

NYEREMÉNYJÁTÉK

Az aktivitásokon résztvevő iskolák értékes sportszercsomagokat nyerhetnek!